Vin Number

Can't find a category above, then post here
Post Reply
gupster
Senior Member
Senior Member
Full Name: Barry Guppy
Nickname: Baz
Home Town: Hibberdene
Current 4x4: 2001 Nissan Patrol 3.0 GRX
2005 Nissan Patrol 3.0 GR
Home Language: English
Has thanked: 136 times
Been thanked: 31 times

Vin Number

Post by gupster »

Hi all. I know I am rehashing a old thread, but I have found out some interesting information with regards to the Vin Number stamped on the chassis of the 3.0 D.
I have spent many hours under my Troll with a good torch in the quest to find my Vin Number but to no avail. At this point I would like to thank all members that posted their own findings of where it might be located.
Part of the process to get a UK reg car registered here in SA was to take it to a Nissan dealership in SA to verify, number plate, engine number and the Vin Number. Both Nissan dealers in Johannesburg gave up the search for the Vin Number and proceeded to use the stamped plate in the engine compartment.
Next, I had to get the micro dot sprayed on the truck and once again, they were unable to find the stamp on the chassis. I showed them where it was supposed to be according to the workshop disc that I have and used my Vin Number to go straight to my model. To my surprise, the place under the drivers door where it was supposed to be stamped, was not there. I then went back to the 2.8 diesel section, and it indicated a stamped chassis under the drivers door.
Next I had to get police clearance and was dreading the outcome. All they did was read the plate containing the number in the engine compartment and voila, police clearance.
Today I went to collect the radiator cradle I had ordered and mentioned the saga to the very knowledgeable guy in spares, Barlan, that I use in Pinetown Nissan. By the way, one can get 10% discount at all Nissan dealers if you ask. He told me that not all older Nissans have a Vin Number stamped on the chassis and only have the plate in the engine compartment and that particularly, my 2001 3.0 does not. So, once again, do any 3.0 D owners, circa 2001, have a number stamped on the chassis. Your answer will one day help a member on this forum as I hope this post might.
Hi almal. Ek weet ek rehashing n ou draad, maar ek het 'n paar interessante inligting met betrekking tot die Vin nommer gestempel op die onderstel van die 3,0 D. uitgevind
Ek het baie ure onder my Troll spandeer met 'n goeie fakkel in die soeke om uit te vind my Vin nommer, maar dit was tevergeefs. Op hierdie punt wil ek graag alle lede wat hul eie bevindinge van waar dit kan gepos geleë bedank.
Deel van die proses om 'n Britse reg motor hier in SA geregistreer te kry, was om dit neem om 'n Nissan-handelaar in SA te verifieer, nommerplaat, enjin nommer en die Vin nommer. Beide Nissan-handelaars in Johannesburg het die soektog na die Vin nommer en voortgegaan om die gestempel plaat gebruik in die enjin kompartement.
Volgende, ek moes die mikro dot gespuit op die vragmotor en weer te kry, was hulle nie in staat is om die stempel op die onderstel te vind. Ek het hulle waar dit veronderstel is om te wees volgens die werkswinkel skyf wat ek het en gebruik my Vin nommer om te gaan reguit na my model. Tot my verbasing, die plek onder die bestuurders deur waar dit veronderstel was om gestempel, was nie daar nie. Ek het toe terug na die artikel 2.8 diesel, en dit dui op 'n gestempel onderstel onder die bestuurders deur.
Volgende het ek aan die polisie klaring te kry en is erg die uitslag. Al wat hulle gedoen het, was die plaat met die aantal in die enjin kompartement en voila, het die polisie klaring te lees.
Vandag het ek na die verkoeler wieg Ek beveel versamel en genoem die sage van die baie kundige man in onderdele, Barlan, wat ek gebruik in Pinetown Nissan. By the way, kan 'n mens 10% afslag te kry op alle Nissan-handelaars as jy vra. Hy het vir my gesê dat nie alle ouer Nissans het 'n Vin nommer gestempel op die onderstel en net die plaat in die enjin kompartement en dat veral, my 2001 3.0 nie. So, weereens, doen enige 3,0 D-eienaars, circa 2001, het 'n aantal gestempel op die onderstel. Jou antwoord sal eendag help om 'n lid op hierdie forum as Ek hoop dat hierdie post krag.

Kind regards
Barry
Have Troll, will travel.
Stefan
Moderator
Full Name: Stefan de Villiers
Nickname: Stefan
Home Town: Bothasig, Cape Town
Current 4x4: 2002 3.0 GL Patrol
Home Language: Afrikaans
Has thanked: 175 times
Been thanked: 50 times

Re: Vin Number

Post by Stefan »

Hi Barry, will have a look over the weekend.
gupster
Senior Member
Senior Member
Full Name: Barry Guppy
Nickname: Baz
Home Town: Hibberdene
Current 4x4: 2001 Nissan Patrol 3.0 GRX
2005 Nissan Patrol 3.0 GR
Home Language: English
Has thanked: 136 times
Been thanked: 31 times

Re: Vin Number