Page 1 of 1
DUAL BATTERY SYSTEM
Posted: 08 Sep 2009 15:30
by KOOS BEST
Hi, I am busy installing my dual battery system from my old GQ to the GU.Going camping at Balule KNP and theres is No power.
The battery tray I made out of Stainless and installed a manual current switch on the plate in the engine bay thats in front of the ABS system.Here I connected to Pos. with a Welding type wire to the switch and to the Dual Battery Pos.Took Earth from the engine with the same size wire.
I ran 4mm wire to the back of the towbar , tie strapped to the chassis in a tube to an Anderson Plug, tapping of that I ran a smaller wire from underside of the vehicle through a rubber grommet into the back section.
I am now at the back part where you remove the long narrow rectangular panel to get to the wire.(situated close to the barn door)
My question, there is allready a Acc. plug point installedGU(cig. lighter type)not in the GQ, must I disconnect those wires and connect the dual bat. wires on there, OR must I install a new Acc. plugpoint coming straight of the dual bat.. Pro will be if theres a problem with dual bat. set up I still have power there I suppose.
I struggle to get to the back of this std. plug cause of the rear a/c units fan and pipes.
How to you guys run you fridge inside the car with a dual set up from the front?
Pse advise
Re: DUAL BATTERY SYSTEM
Posted: 08 Sep 2009 16:56
by JG Shields
Koos, ek sien die post is nog nie geskuif nie. Ek gee solank my gedagte. Ek het 'n los batterypak wat in 'n krat geinstalleer is en wat agter in my Patrol of in my sleepwa kan ry. Vir die doel het ek 'n heel aparte elektriese kabel na agter in my voertuig gele. Hy split links agter onder die modderskerm waar die agterste aircon hitte wissellaer sit. Van daar af strek een kabel buite om na die sleephak waar 'n Henderson ook sit. Die ander kabel gaan binne die voertuig in (sien foto) waar die kabel met 'n Henderson los agter in die voertuig le. Hierdie kabel word deur 'n relay wat net agter die voorste battery geinstalleer is gevoer. Die relay word met 'n skakelaar regs op my paneelbord beheer. Sodoende het ek altyd beheer oor my agterste kabel. Ek koppel my 2e battery hier en selfs 'n los inverter. Ek koppel ook my yskas direk daarop.
Ek het 'n in-lyn sekering tussen die 1e battery en die relay. Ek is effens bekommerd oor jou 4mm kabel. My info dui daarop dat 8mm baie minder weerstand en baie minder stroom verlies verseker.
Re: DUAL BATTERY SYSTEM
Posted: 08 Sep 2009 19:40
by KOOS BEST
Dankie JG .
Presies waar jou kabel by die agterste lugvekoeling ventilasie gat uitkom wil ek n krag prop punt installeer.Ek het my diep siklus battery voor in gemonteer, die 3.0d het plek daarvoor.
Die skakelaar wat jy het is dit om die relay aan te sit sodat die battery gelaai word?
Ek sal ook fotos neem en by sit om my installasie te wys. JG ek gebruik n meganiese skakelaar , aan en af wat ek self elke keer fisies moet oor skakel sodat die alternator die diep siklus battery laai.Ek trek slegs n 40LT Engel vrieskas.My Anderson Prop is slegs vir my treiler se battery vir beligting alleenlik.
Koos
Re: DUAL BATTERY SYSTEM
Posted: 09 Sep 2009 09:09
by JG Shields
Koos, ja die skakelaar in die kajuit is slegs om die relay te aktiveer wat stroom na my voertuig se agterkant voorsien. Dit bied aan my die opsie op die krag toevoer na die agterste deel van my voertuig meganies te beheer. Ek hou van jou "kragprop" idee. Dit bied baie opsies. Ek het ook ekstra 12V aftap punte in my kajuit geinstalleer, elkeen met sy eie inlyn sekering. Fotos aangeheg.
Ek het ook die 3.0Di. Die rede waarom ek my 2e battery as 'n los eenheid behou het is gegrond op ons manier van kamp. In die gevalle waar ons lank op een plek kamp in tente, word my batterypak in my tent gesit vir 12V beligting. Daar waar hy in die tent staan laai ek hom dan met die generator of met 'n verleng-koord wat agter in die Partol se Henderson inprop. Sodra ons Botswana (of soortgelyk) besoek, het my batterypak 'n permanente staanplek in my pakstelsel.
Re: DUAL BATTERY SYSTEM
Posted: 15 Sep 2009 14:48
by KOOS BEST
Hi some pics of my homemade dual bat. setup.
I have welded a Stainless tray for the bat. and bolted it onto the fender with a rubber insertion mat underneath . The 3.0d has the pipes ect. all bend in the factory and a place for it.
I secure the bat. down with a clamp, to stop vibration .
I used welding cable from the pos. to the cutoff switch, this switch operates manually and cut the main bat. off from the dual system, ie. when its on I supply current via the main bat. to the dual deep cycle to recharge .From the switch I have another piece of the same to the pos.. The same with the neg. to the engine.

I run two cables(4MM SQ) all the way to the back towbar , with the pos. covered in ducting into an Anderson plug.The plug I fiited on a flat bar with a 90 deg . bend to mount the Anderson plug. From there I run a pos. back into the cab to my Engel plug.You dont need a neg. wire, you can pic it up there on the towbar.And a neg. or earth you get from inside the car.

I would like to know whats the minumim voltage you require to charge a deepcycle battery to its full charge, coming from the alternator.I measure mine at the deepcycle bat. at 13.95 volt. Is it sufficient?
Re: DUAL BATTERY SYSTEM
Posted: 15 Sep 2009 17:36
by JG Shields
Koos, as jy die regte alternator/regulator en die regte kabel tot agter het, sal jy die regte Volts daar agter kry. 13,9 Volt is normaal (en goed) Die uitdaging is om genoeg amp daar te kry. Ek glo dat 'n minimum van 10 vierkante mm kabel gebruik moet word. Die laste en tipe sekering houers (fusebox) moet ook goed wees. Ek het sweiskabel tot agter gebruik om te verseker dat ek so min as moontlik stroom langs die lang kabel verloor. Daar is specs hieroor, maar ek sal moet soek in my argiewe.