Recovery debate

Driving, recovery & more
User avatar
Tinus lotz
Moderator
Posts: 7579
Joined: 29 Aug 2010 13:07
Full Name: Tinus lotz
Nickname: Tinus lotz
Home Town: Centurion
Current 4x4: Nissan patrol 4.8 GRX 2005

Toyota 2.7 legend 35 LWB 4X4
Home Language: Afrikaans
Has thanked: 800 times
Been thanked: 549 times

Re: Recovery debate

Post by Tinus lotz »

:goodpost: dude you are spot on there
Reenen
Patrolman
Patrolman
Posts: 556
Joined: 31 Oct 2013 13:37
Full Name: Reenen Kritzinger
Nickname: Reenen
Home Town: Greyton
Current 4x4: SFA Hardbody
4.8 GRX
V9X Navara
Safari Stasiewa
Safari Pickup
Safari stasiewa
88 Isuzu RD28 Nissan
1978 300D Merc RD28 Nissan
Home Language: Afrikaans
Has thanked: 2 times
Been thanked: 114 times

Recovery debate

Post by Reenen »

Daar is ook towballs en towballs.
Die is n no-no.
The attachment IMG_3910.jpg is no longer available
The attachment IMG_3910.jpg is no longer available
Ek het nog nooit self gesien, of ernens gesien/gehoor by iemand anders, dat so een breek nie.
The attachment IMG_3911.jpg is no longer available
The attachment IMG_3911.jpg is no longer available
Weens my mud pit op plaas, moet ek ongelooflik baie kampeerders uit sleep
wat goed vas sit.

Die ding wat gewoontlik breek, sou iets breek, is die rated straps. Of die patrol se hak aan regter hoek agter.
Net n vinnige loer onder my afdak op die oomblik.
The attachment IMG_3919.jpg is no longer available
The attachment IMG_3920.jpg is no longer available
IMG_3919.jpg
IMG_3919.jpg (424.82 KiB) Viewed 3823 times
IMG_3920.jpg
IMG_3920.jpg (762.83 KiB) Viewed 3823 times
Baie goed breek, maar weereens, nog nooit het ek gehoor van n gooseneck wat breek nie. Wel een keer kank terug van n gooseneck wat vasgesweis was, sonder boute, op n 2mm pyp bumper wat uitgekom het.

Goue reel. Wees bewis van die moontlikke gevare, sit n streepsak oor strap, en laat mense weg staan as jy recover. En gebruik die stewigste en beste posisie hak plek vir die gegewe situsie.


En soms is die gooseneck baie stewiger as enige van die ander hak plekke.
User avatar
bogeyman
Senior Member
Senior Member
Posts: 287
Joined: 24 May 2011 11:14
Full Name: Christo Boegman
Nickname: Chris
Home Town: Pretoria
Current 4x4: 2005 4.8 GRX
'95 patrol 4.2 (now 4.5) sgx plus four 4.2 diesel p/u plus 3 safari workhorses.
Home Language: Afrikaans
Location: Pretoria
Been thanked: 91 times
Contact:

Re: Recovery debate

Post by bogeyman »

Reenen.
As ek kyk na die twee fotos , dink ek aan wat n ou boorman altyd vir my gese het:
Met fors kan jy jou elemboog in jou stert afdraai. En met meer fors kan jy hom weer uitkry.

Interresant dat die "unrated" d shacke nie breek nie , maar die strap wat lyk of hy rated was wel gebreek het.
Reenen
Patrolman
Patrolman
Posts: 556
Joined: 31 Oct 2013 13:37
Full Name: Reenen Kritzinger
Nickname: Reenen
Home Town: Greyton
Current 4x4: SFA Hardbody
4.8 GRX
V9X Navara
Safari Stasiewa
Safari Pickup
Safari stasiewa
88 Isuzu RD28 Nissan
1978 300D Merc RD28 Nissan
Home Language: Afrikaans
Has thanked: 2 times
Been thanked: 114 times

Re: Recovery debate

Post by Reenen »

Presies my punt
Reenen
Patrolman
Patrolman
Posts: 556
Joined: 31 Oct 2013 13:37
Full Name: Reenen Kritzinger
Nickname: Reenen
Home Town: Greyton
Current 4x4: SFA Hardbody
4.8 GRX
V9X Navara
Safari Stasiewa
Safari Pickup
Safari stasiewa
88 Isuzu RD28 Nissan
1978 300D Merc RD28 Nissan
Home Language: Afrikaans
Has thanked: 2 times
Been thanked: 114 times

Re: Recovery debate

Post by Reenen »

Die volgende vraag. As n strap nie geknoop kan word, want dit veroorsaak n swak punt, hoekom het ou straps baie knope in...
User avatar
Dungbeetle
Senior Member
Senior Member
Posts: 279
Joined: 28 Jun 2009 08:46
Full Name: Rudolf
Nickname: Dungbeetle
Home Town: Ellisras
Current 4x4: 2000 Patrol 4.2GL Wagon old and wise at 880 000 km
2014 Patrol 3.0GL CRD reaching puberty at 150 000 km
Home Language: Afr
Has thanked: 60 times
Been thanked: 67 times

Re: Recovery debate

Post by Dungbeetle »

Reenen wrote: 27 Sep 2020 09:55 Daar is ook towballs en towballs..........
Yip, veral die tow balls wat die Aussies gebruik is nie vergelykbaar met ons '"gosenecks" nie.
2000 Patrol GL 4.2D - Still strong just short of 900 THOUSAND KILOMEEEEEEEEEEEEEETERRRRRRRRRRRRRRRRSSSSSSSSSSSSS - Daily Tractor
2014 CRD at 170k km - Sunday Tractor
2012 NP300 DC - platkar
Craig Lord
Senior Member
Senior Member
Posts: 217
Joined: 24 Jun 2018 08:21
Full Name: Craig Lord
Nickname: Craig
Home Town: Tuli Block
Current 4x4: 2005 4.8 GRX Nissan Patrol (sold)
Home Language: English
Has thanked: 97 times
Been thanked: 60 times

Re: Recovery debate

Post by Craig Lord »

Saw this on Instagram today, one lucky dude. Snatch rope off the tow ball....
Attachments
20200930_180350.jpg
20200930_180350.jpg (500.89 KiB) Viewed 3743 times
20200930_180407.jpg
20200930_180407.jpg (656.3 KiB) Viewed 3743 times
20200930_180418.jpg
20200930_180418.jpg (568.24 KiB) Viewed 3743 times
When in doubt throttle out !

4.8 GRX Patrol (sold)
Reenen
Patrolman
Patrolman
Posts: 556
Joined: 31 Oct 2013 13:37
Full Name: Reenen Kritzinger
Nickname: Reenen
Home Town: Greyton
Current 4x4: SFA Hardbody
4.8 GRX
V9X Navara
Safari Stasiewa
Safari Pickup
Safari stasiewa
88 Isuzu RD28 Nissan
1978 300D Merc RD28 Nissan
Home Language: Afrikaans
Has thanked: 2 times
Been thanked: 114 times

Re: Recovery debate

Post by Reenen »

Daardie is weereens een van die wat van bo af inskroef
IMG_3910.jpg
IMG_3910.jpg (14.57 KiB) Viewed 3740 times
Ek wil nog sien hoe n gooseneck afbreek.
IMG_3911.jpg
IMG_3911.jpg (28.09 KiB) Viewed 3740 times
Johann K
Newbie
Newbie
Posts: 8
Joined: 23 Dec 2021 20:34
Full Name: Johann Kamp
Nickname: JohannK
Home Town: Midrand
Current 4x4: 2009 Patrol PUP 4,2
2015 Hilux Extra Cab
Home Language: Afrikaans
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Recovery debate

Post by Johann K »

Nissan Hardbody - 3.0l V6 - Voorste recovery punt op die chassis vs Datsun Tracker - 2200 - Towbar en towball

Eendag lank lank terug was ons besig om n vassit dag te probeer geniet. Dit was in n rivierbedding in die Oos Transvaal. Die spesifieke rivier bedding het ons as groep altyd sowat 8 ure geneem vir die 13km. Dit was n ekstreme vassit dag met recoveries, klippe pak, bome nadersleep, uitgrou, winch ens.

Daardie naweek was daar maar 4 van ons maar teen uur 5 was ons nog nie halfpad nie. Dit het meer gereen daardie jaar as ander jare en alhoewel ons al in die wintertyd in was, was dit nog nat.

My Nissan het gaan vassit, en ek was voor in die koor soos altyd. Ons het die Datsun verbygebring want agtertoe gaan was nie n opsie nie. Ek het ook nog nie n winch opgehad nie.

Ons het gesnatch, weer en weer en weer. Teen die sesde keer het die Datsun se towbar - U - Channel gebuig in 'n V - Daar was nie n ander plak om die snatch rope vas te maak nie. Ons het - vir veiligheid - n tou geneem om die bumper vasgemaak, om die towbal gedraai en om die tou se lus vasgemaak sodat dit nerens kon gaan nie.

Die towbar het gebuig, en die recovery punt op die Nissan Hardbody Patrol het sy twee lang boute gestrip en het uitgeval toe ons die toe afhaal. Met baie recoveries voorheen was hierdie punt ook nie opgewasse nie.

TWEEDE INSIDENT

Drie jaar later word ek gevra of ek wil deel uitmaak om n ander rivier te soek want die rivier word te veel gestroop van riviersand vir die ontluikende ontwikkelings in die omgewing. Daar word voorgestel dat ons n roete doen deur die Olifantsrivier, dan die Orrie Baragwana Pas en die volgende 2 dae sal ons n nuwe roete soek. Goed So. OlifantsRivier en Orrie Baragwana loop soos stroop en ons is vroeg klaar deur die Mekgalameetse Natuur reservaat. Ons kry slaapplek by die Chalets net onder die Tonnels.

Volgende oggend vroeg pak ons die coolbokse met kos en drinkgoed en ons gaan om n nuwe roete te soek. In die konvooi, Toyota Hilux wat bietjie gelig was, maar redelik standaard met winch en toue ens, Shorty Landy, ook met n winch, en my Land Rover 110 standaard met n winch ens. Die dag het verloop van maklik tot redelike eenvoudige vassit en ons het n nuwe roete begin kry, enigste probleem, ons kon nie aan die kant uitkom nie, ons moes rivier af, en om om te draai sou te lank neem.

6 uur die aand is ons kos en water gedaan en ons is nog in die rivier, wat erger en erger word. Gemiddeld sowat hub diepte op die LR. Sand, Klip, Los Klip ens.. 9 uur die aand sit al drie van ons vas, soos in vas. Te ver van enige iets af vir n behoorlike maklike recovery. 2 snatch traps en n volle winch kabel kry die middelste kar los, daarna die agterste kar, met twee winch kabels, met drie snatch ropes aanmekaar gehak kry ons die agterste kar los. Twee winches kry toe die voorste kar los. 10 minute later staan al drie karre namekaar en kyk, en al drie winch kabels aanmekaar gehak om weer los te kom, ons was op die pad om om te draai na n droeerige sandbank om te oornag.

Ons het toe n plek oopgekap en oorgeslaap, honger en dors, want van daardie rivier water sou ek nie drink nie. Die volgende oggend sowat 3 ure later het ons n uitklim plek gekry en is terug chalets toe.


Elke recovery verskil, elke kar verskil. Wees bedag op wat kan verkeerd gaan, maar voorsiening daarvoor en moenie stupid wees nie. Dan sal recoveries suksesvol wees, al trek jy aan n gooseneck, wat ek al n paar keer moes doen, al trek jy skeef, en al gebruik jy produk A of C. In 30 Jaar het ek al gesien wat baie mense nie sien in n leeftyd nie.... of is 30 jaar n leeftyd :rolleyes:
Wees net veilig en bedag,moenie n cowboy probeer wees nie. Karre breek as die eienaar n cowboy is.
Post Reply

Return to “26. Techniques”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests